Amersfoort, januari 2023

Beste Emmaüskerk-leden,

De komende jaren gaat er veel veranderen. We gaan loslaten en vasthouden. Loslaten wat knelt, teveel energie kost. En vasthouden wat ons optilt, inspireert en energie geeft.

En hoe gek het ook klinkt, daarmee kunnen we weer groeien. Misschien niet meteen zichtbaar in een volle kerk, maar wel in toenemende initiatiefkracht.

We blijven zelfstandig, maar we gaan voor verbinding. We trekken steeds meer samen op met onze buren, zoals het Leger des Heils, het Diaconaal Steunpunt en de Keistadkerk (onze huisgenoten) en kerken in de wijk (onze buurtgenoten).
We willen kerk zijn, volop in beweging, bereid mee te werken aan veranderende ideeën.
We vinden de aandacht voor de ander om ons heen belangrijk.

Er zal veel veranderen, zelfs ons gebouw. Maar we blijven de plek in het Soesterkwartier waar we samenkomen om:

– te delen wat we geloven en waaraan we twijfelen
– te lachen of te huilen
– te zingen of te luisteren
– te knielen of op reis te gaan
– te bidden of te vloeken
– verhalen te horen en op verhaal te komen

De toekomst is onzeker, maar we mogen – nee, we moéten– vertrouwen hebben, zoals iemand tijdens het gemeenteberaad uitriep.

Een gewaagd programma, waarvoor natuurlijk ook de nodige financiën nodig zijn. We doen een dringend beroep op u om het functioneren van onze wijkgemeente mede mogelijk te maken.
“Geef vandaag voor de kerk van morgen” luidt het thema van deze Kerkbalans-actie. Investeert u mee in die toekomst? Uw bijdrage is meer dan ooit hard nodig.
Bij voorbaat veel dank!

Met vriendelijke groet,

Koert Jansen,

voorzitter kerkenraad.