Bij een overlijden

In geval van overlijden van een gemeentelid wil de kerk helpen bij het vormgeven van het afscheid, en er te zijn voor de nabestaanden. In een dienst staan we stil bij het leven van de overledene en geven we hem/haar over in Gods handen. Naast de predikant is er ook een aantal gemeenteleden die deze taak op zich kunnen nemen.

Meeleven in de gemeente
Bij voorkeur houden we een rouwdienst in het midden van de gemeente – ook één van haar leden is heengegaan. Gemeenteleden kunnen hun medeleven tonen door in de rouwdienst aanwezig te zijn.

Aan een uitvaartdienst zijn bijzondere kosten verbonden. Bij de scriba is hierover informatie te verkrijgen.

Gedenken overleden gemeenteleden
Aan het eind van het kerkelijk jaar, in november, is er een kerkdienst waarin de gemeenteleden die in het afgelopen jaar zijn overleden, worden herdacht door de gemeente en familieleden.