De Sint Joriskerk is vanaf 1 mei tot 1 oktober open op zondag, van 14.30 uur tot 17.00 uur. Bezoekers zijn dan welkom voor een gesprekje, een moment van stilte, bezichtiging van de kerk of, waar wij onze naam vandaan hebben, het deelnemen aan Momentum.

Wat is Momentum?

Om 15.00 uur en om 16.00 uur een kwartier van gezamenlijke bezinning, met muziek, een stukje Bijbellezing, stilte en gebed in het koor van de kerk. Momentum, een tijd, een plek om stil te worden. Voor winkelend publiek, voor toeristen en voor zoekers. Zo laten we iets zien van de levende kerk. De kerk is ineens niet meer alleen een mooi Middeleeuws gebouw met een inspirerende tentoonstelling maar begint te leven.

We merken dat dit in een behoefte voorziet. Zo bezochten het afgelopen jaar over zo’n 20 zondagen bijna 4000 mensen de Joriskerk. Wil dit blijvend lukken, dan hebben we vrijwilligers nodig. Want vrijwilligers komen maar gaan ook. Dus zoeken we gastvrouwen en -heren uit de verschillende kerken die mensen welkom willen heten, die beschikbaar zijn voor het beantwoorden van vragen en het desgewenst voeren van een gesprek(je). Om zo op een ontspannen manier iets uit te stralen van de liefde van God naar iedere bezoeker die om welke reden dan ook binnen komt.

Wat vragen we van de vrijwilligers?

Tijd om een paar middagen per seizoen mee te draaien met 2 of 3 anderen op de zondagmiddag.
Een open houding naar ieder die binnenkomt.
En zowel oud als jong is welkom.
Stuur een mail naar christien.manni@gmail.com, dan hoor je meer.