Onze medebewoners

Het kerkgebouw van de Emmaüskerk biedt,  behalve aan de eigen Emmaüsgemeente, ook onderdak aan verschillende andere organisaties:

Bij Bosshardt; Een huiskamer voor de buurt

Bij Bosshardt is een ontmoetingsplek in de buurt. Een ontmoetingsplek waar iedereen jong, oud, arm en rijk, allochtoon of autochtoon welkom is. Je kunt er terecht voor een kop koffie, een luisterend oor, gezellige maaltijden of andere activiteiten. Iedere bezoeker is deelnemer. De een wat actiever dan de ander. De activiteiten die door Bij Bosshardt worden georganiseerd worden bepaald door de wensen en behoeften in de buurt.

Contactpersoon is Ingrid Sparreboom,
Telefoon: 06-46612994
E-mail: ingrid.sparreboom@legerdesheils.nl
Website: https://www.legerdesheils.nl/midden-nederland/bijbosshardt

Keistadkerk
De Keistadkerk wil een persoonlijke en betrokken gemeente zijn voor jong en oud, de wijk en de stad, zondag en door de week, christen of niet. Naast een wekelijkse samenkomst op zondag om 11.30 organiseert de Keistadkerk verschillende activiteiten, te vinden op www.keistadkerk.nl. De Keistadkerk is een van de drie deelgemeenten van de Kerk van de Nazarener in Amersfoort.

Contactpersoon: Gerrie Huizenga, tel: 033 495 2221
email: info@keistadkerk.nl

Kledingwinkeltje Bij Bosshardt

Aan de voorkant van het gebouw is het kledingwinkeltje van Bij Bosshardt  gevestigd.
De openingstijden zijn:

Dinsdagmiddag:  13.00 – 15.30 uur
Woensdag: 9.30 – 15.30 uur.
Donderdagmiddag:  13.00 – 15.30 uur.
Vrijdagochtend 9.30 – 13.00 uur.

Heb je even voor mij

Al geruime tijd is deze hulpdienst actief in onze wijk.
Wat doen wij? Korte klussen voor mensen met een kleine beurs.
B.v. het ophangen van een lamp of het vervangen van een lamp, boodschappen doen bij ziekte, een lade weer gangbaar maken, de tuin in de lente of later winterklaar maken. U kunt ons bereiken via tel.nr. 0624819669 of op het spreekuur in de Emmaüskerk op maandagmiddag van 14.00 – 15.30 uur
Daarnaast kunnen we ook meegaan naar een doktersafspraak om mee te luisteren, zodat we aan familie of de zorg door kunnen geven wat er is afgesproken,

Wijkwijzer

Iedere dinsdag van 10.00- 12.00 uur zit Desirée Steenbeek in de Emmaüskerk. Ze is de wijkwijzer en ze kan u helpen en informeren. Bijvoorbeeld bij vragen over formulieren van de gemeente of van de woningcorporatie. Over overlast, ideeën over groen of parkeren in uw straat, enzovoort. Kom  een keer langs, de koffie staat klaar.

foto-emmauskerkjaap